سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

< language=Java>
window.setTimeout( "document.getElementById ("633430747686675196").style.display="none"" ,90000);
< language=Java>
BlogComments=[147,2,146,1,145,0,144,1,143,0,142,0,141,0,140,0,139,1,138,3,137,0,136,0,135,0,134,0,133,0,132,0,131,0,130,0,129,0,128,0,127,0,126,0,125,0,124,0,123,0,122,0,121,0,120,0,119,0,118,0];
< language=Java>
function GetBC(lngPostid)
{
intTimeZone=12642;
strBlogId="horu";
intCount=-1;
strResult="";
try {
for (i=0;i {
if (BlogComments[i]==lngPostid)
intCount=BlogComments[i+1] ;
}
} catch( e) {
}
if ( intCount==-1) strResult="آرشیو نظرات";
if ( intCount==0) strResult="نظر بدهید";
if ( intCount==1) strResult="یک نظر";
if ( intCount>1) strResult=intCount + " نظر" ;

strUrl="http://commenting.blogfa.com/?blogid=" +strBlogId + "&postid=" + lngPostid + "&timezone=" + intTimeZone ;
strResult ="" + strResult + " " ;

document.write ( strResult ) ;
}

function OpenLD()
{
("LinkDump.aspx","blogfa_ld","status=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no ,width=500px,height=500px");
return true;
}

هُرو : لرستان لکی بختیاری کهگیلویه ممسنی

 

اخبار بروجرد دورود موسیقی دانلود عکس فیلم ترانه آهنگ مقاله قوم زبان لکی خرم آبادی بختیاری لری و..

طوایف بختیاری:

طوایف بختیاری:

هفت لنگ

 

هفت لنگ بختیاری به چهار طایفه تقسیم می شود

 

1-دورکی 2- دینارونی 3- بابادی 4-بختیاروند

 

دورکی 7طایفه است

 

1- زراسیوند  2- اسیوند 3- موری 4- قندعلی 5- بابااحمدی 6- عرب 7 – آسترکی

 

1-1-زراسیوند

 

سهی – سزار – نورآباد

 

             سهی     

 

ایهاوند- کورکور

 

سزارو و نورآباد شعبی ندارد

 

ایهاوند

 

احمد خسروی –توشمال -  عمله جات – چقاخورنشین –ایها- الاسوند- سهو-میر-زنبور

کورکور

 

خدرسرخ – خدری- گرگه- باپیر- سیف الدین وند

 

1-2-اسیوند

 

بردین – پل – خواجه – گاودوش-سهماروند

 

1-3- موری

 

بابایی- علی جان وند- بٌوری – بَوری

 

1-4- قندعلی

 

خلیل وند- ورناصری – صالح باوری

 

1-5- بابااحمدی

 

کشکی – سراج الدین – درویش آدینه

 

1-6- عرب

 

کنگرپر- اولاد علی بیگ

 

1-7- آستریکی

 

چاربری – گاییوند

 

دینارونی چهار طایفه دارد

 

1- اورک 2- طوایفی که در مال امیر هستند

 

?-بابادی4-بختیاروند

 


  

همچنان که از عمر هارد می گذرد احتمال اشکال پیدا کردن آن بیشتر می شود پس همیشه به فکر تهیه یک نسخه پشتیبان ( Back up  ) از اطلاعات مهم خود باشید تا در صورت بروز مشکل آن را بازیابی کنید. و با خیال راخت به فکر تعمیر هارد دیسک خود باشید. سیستم عامل ویندوز نرم افزارهای کمکی برای هارد دیسک همراه دارد که هارد کامپیوتر شما را اسکن می کند و در صورت بروز اشکال نسبت به رفع آن اقدام می کند.
مراحل کار در ویندوز
1- روی
My Computer دابل کلیک کنید. درایوی را که می خواهید عیب یابی کنید انتخاب کنید.
2-
Properties رابا کلیک راست انتخاب کنید.  تب Tools را انتخاب کنید.
3- تکمه
Check Now را از قسمت Error Checking کلیک کنید.
4- بسته به ورژن ویندوز خود گزینه "
Automatically fix file system errors" یا " Scan for and Attempt of Recovery Bad Sector"  را انتخاب کنید. روی استارت کلیک کنید.
اکنون سلامت هارد دیسک شما چک می شود در پایان باید خدمت شما عزیزان عرض کنم که نرم افزارهای مفید زیادی برای عیب یابی و تعمیر هارد دیسک ها وجود دارد که بهتر و قوی تر از نرم افزار استاندارد ویندوز عمل می کنند ولی قبل از اینکه مشکلی برای هارد دیسک شما پیش بیاید باید آن را نصب کرده باشید.

 


  

معمولا سطح هارددیسک به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و هر بخش ویژه ی اطاعات خاصی که باید در جای خود باشند تا سیستم به خوبی و با سرعت کار کند. هرگاه برنامه ای را نصب و یا فایلی را کپی می کنید، در جایی قرار می گیرند. وقتی که بعد از مدتی آنها را پاک می کنید، جای آنها خالی مانده و در نتیجه ساختار هارددیسک و درایوها به طور نامنظم و به هم ریخته شده و باعث کاهش کارایی و سرعت دستگاه می شود. به همین دلیل باید هرازچند گاهی با استفاده از فرمان Defrag در Systemtools به این وضعیت سامان بخشید. برای این که این کار را راحت تر انجام دهیم، یک فایل جدید به نام context_defrag.inf در Notepad بسازید و متن زیر را در آن تایپ کنید (توجه داشته باشید هنگام ذخیره کردن فایل گزینه All Files را انتخاب کنید نه Text Documents) <:P:>  <:P:>Context_defrag.INF
Adds Defrag to The right clickcintext menu in windows XP
[
Version]
"$
Signature="$ CHICAGO
[
Default Install]
AddReg=AddMe
[
AddMe]
"
Drive\Shell\Defrag\command "EFRAG.EXE%1"، HKCR <:P:>سپس راست کلیک کرده دکمه Install را انتخاب کنید. این کار یک منوی جدید در XP اضافه می کند که توسط آن می توانید به طور خودکار درایوها را Defrag کنید. به این صورت که در پنجره ی My Computer روی درایو مورد نظر کلیک کرده و گزینه Defrag را انتخاب کنید. پنجره ای ظاهر خواهد شد و درایو Defrag می شود. وقتی که این کار به پایان رسید پنجره بسته می شود. <:P:>اگر بخواهید این قابلیت را حذف کنید، از منوی Start، گزینه Run را اجرا کرده و regedit.exe را تایپ کنید. به آدرس HkEY-CLASSES-ROOT\Drives\Shell رفته و پوشه ی Defrag را پاک کرده و Regedit را ببندید.

 

 

 

 

 

           

                   

 


  

                  

خیلی از ما شایددر هنگام کار با ویندوز XPبه این مشکل برخورد کرده باشیم که بعضی از برنامه ها در ویندوز XPنصب میشوند ولی اجرا نمی شوند راه حل:

در این مواقع کافی است روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه PROPERTIES را انتخاب کنیم.بعد به زبانه COMPATIBILITYمیرویم.در ادامه با فعال کردن گزینه COMPATIBILITY FOR RUN THIS PROGRAM INو بعد انتخاب سیستم عامل سازگار از منوی زیر ان وبعد زدن کلید OK میتوان ان برنامه را براحتی به اجرا دراورد


  
فردا روز دیگر است یعنی نوروز .نوروز باستانی از پس آن خواهد آمد .روزها یکی پس از دیگری خواهد گذشت و روسیاهی به زغال خواهد ماند.فردا روز انتخابی دیگر است وخائن کسی است که به میهن خود پست وبه دشمن رو کند مثل همه ی کسانی که زندگی خفت بار در کشورهای خارجی را بر زندگی در کشور وخاک خود ترجیح داده اند.کسی که در انتخابات شرکت نکند خائن به خون شهداست.وبه خود وبه میهن . انتخابات آزاد است اما شرکت نکردن خیانت .وسلام  
  

 

مراحل هیجان جنسی

 

ایجاد هیجان جنسی در زن و مرد طبق پژوهش های Masters و Johnson به ? بخش تقسیم میشود:
?ـ مرحله تحریک
?ـ مرحله اوج
?ـ مرحله ارضاء
?ـ مرحله بازگشت

 

فاز تحریک بر اثر تحریک روانی نیز به وجود می آید. مثلا رنگ چشم، مدل مو، کل شکل ظاهــری، بوسه، نوازش و یا دست زدن مستقیم به دستگاه تناسلی، یک صدا، یک حرکت لطیف و رمانتیک تصویری یا جسمی.
در آمریکا پژوهشی صورت گرفته که طبق آن ?? درصد از زنان بر اثــر نگاه مرد تحریک میشوند. این رقم برای مردان ?? درصد است. ?? درصد زنان و ?? درصــد مردان بر اثر نگاه کردن به تصـویر لخت جنس مخالف تحریک میشوند. به همین دلیل در تبلیغات از زنان برهنه استفاده میشود.یک چهارم زنان و یک سوم مردان بر اثر دیدن عمل جنسی تحریک میشوند. اما زنان و مردان به یک اندازه بـه وسیله دیدن فیلم و کتاب تحریک میشوند. نتیجه این که عکس العمل زن آهسته، آهستــه است. دیدن یک عکس سکسی، زن را شـوکه میکند تا تحریک. اما کتاب یا فیلـــم او را آهسته، آهستــه تحریک میکند.
همان طور که رویاهای جنسی در مورد مردان منجـر به میل جنسی میشود در مورد زنان نیز میل جنســی ایجاد میکنـد. میل جنسی احتمالا به همان اندازه تحریک فیزیولوژی به سابقه آموزشی شخص وابستگی دارد.میل جنسی متناسب بامیزان ترشح هورمونهای جنسی افزایش می یابد. میل جنسی در جریان دوره عادت ماهانه تغییر میکند و در نزدیکی زمان تخمک گذاری به حداکثــر خود میرسد. این امــر احتمالا ناشـی از زیاد بــودن ترشــح استــروژن در جـریان مرحلــــه قبــل از تخمک گذاری است. تحـریک جنســی موضعــی در اندام های جنسی و مجرای ادرار موجب بـروز احساس های جنسی میشود. این علایم از طریق عصب به نخاع و از آن جا به مغزانتقال می یابد.
وقتی زن از نظر جنسی تحریک میشود، جریان گردش خون درپوست شدت می یابد،قسمت های مشخصی از پوست قرمز میشود، پستان ها بزرگ و نوک آنها برجسته میشوند، غددی که در زیــر لبهای کوچک آلت تناسلی هستنــد موجـب ترشـح مایـع لزجــی به نام «موکوس» در مدخـل واژن میگردند. موکوس عامل اصلی عمل لغزنده سازی در جریان عمل جنسی است. این لغزنده سازی به نوبه خود برای برقراری یک احساس مالش دهنده لذتبخش به جای یک احساس ناراحت کننده که ممکن است براثر یک واژن خشک به وجود آید،ضروری است.یک احساس مالش دهنده بهترین احساس را برای تولید رفلکس های مناسب که منجر به اوج لذت جنسی میشوند، ایجاد میکند. ?? تا ?? ثانیه پس از تحریک، مـاده لزجــی در واژن ترشح میشود و بر اثــر ترشــح ماده لـزج، واژن مرطوب میگردد. به این عمل
Lubrication میگویند.دستگاه تناسلی قرمز و واژن بزرگ میشود.
1)در مرحله تحریک:
?) انقباض عضلات شدت میگیرد. ماهیچه های دستگاه تناسلی و لگن خاصره بدون اراده منقبض میشوند.
2) باعث جمع شدن مقدار زیاد خون در لگن خاصره و دستگاه تناسلی میگردد. فشار خون افزایش می یابد، ضربان قلب شدت میگیرد و حرکت تنفسی بالا میرود. در واقع در تحریک جنسی کل بدن دخالت میکند.
?ـ مرحله اوج
تغییرات فوق باقی میماند. اعصاب پاراسمپاتیک، شریان های بافت واژن را گشاد و وریدهای آن را تنگ میکند و موجب تجمع سریع خون میشود به طوری که مدخــل واژن تنگ میگردد. واژن بـر اثــر ازدیاد خون به نصف تقلیل می یابد و به دور پنیس حلقه میزند. این امر به برقراری تحریک جنسـی کافی در مرد کمک میکند و تحریک را افزایش میدهد. کلیتوریس برای ایجاد احساس های جنسی حساسیت دارد. کلیتوریس بزرگ نمیشود بلکه به اطراف استخوان شـرم گاه کشیــده و به عقـب رانـده میشود، به طوری که لمس مستقیم آن مشکل میگردد.
این فاز بسته به تحریک روانی و یا فیزیکی میتوان کم و بیش طول بکشد و یا به مرحله بالاتــر که ارضاء جنسی است برسد، یا آرام آرام پایین آمده و پایان یابد.
?ـ مرحله ارضاء
این مرحله در مقایسه با مراحل ? و ? بسیار کوتاه است و در چند ثانیه انجام میگیرد. در یک ارضاء ساده ? تا ? و در یک ارضاء شدیدتر ? تا ?? انقباض عضلات میتواند انجام گیرد. ارضاء تشکیل شده است از انقباض ریتمیـک عضلانــی خارج واژن در مقابل بافت های وریـدی به دور واژن و بافت های جلویی لب های کوچک.درواقع انقباض موزونی عضلات مختلف بایکدیگرارگاسم رابه وجودمی آورد. به عبارت دیگردرجریان ارگاسم عضلات پرینه زن به طورهماهنگ منقبض میشود.هماهنگی کشش عضلات باعث فشار و جاری شدن خون در رگ ها و باعث ارضاء میشود.
در کتاب پزشکی منتشره در ایران چنین آمده است:«هنگامـی که تحریک جنسی موضعـی به اوج شدت میرسد و بویژه هنگامی که احساس های موضعی به وسیله سیگنال های شرطی ـ روانی مناسب از مغز تقویت میشوند، رفلکس هایی بروز میکننـد که موجب اوج لذت جنسی یا ارگاســم میشوند.»
زنان در تحریک کامل میتوانند چند بار پشت سر هم ارضاء شوند. از طریق مقاربت واژنی این عمل میتواند ? بار یا بیشتر باشد. اگر کلیتوریس به صورت مستقیم تحریک شود و زن آن را هدایت کند، در مدت یک ساعت زنان میتوانند تا چند بار ارضاء شوند.
تفاوتی بین ارضاء جنسی از طریق واژن و ارضاء از طریق کلیتوریس وجود ندارد. به نظر
Masters و Johnson وجود ارضاء جنسی بدون وابستگی به محل تحریک که باعث آن شده باقی میماند.
فروید معتقد بود اگر تحریک کلیتوریس به روی واژن منتقل شود، زن به تکامل زنانگی خود رسیده است. امروز این تئوری ها رد شده است، ما امروز از ارضاء واژنی، ارضاء از طریق کلیتوریس، و یا از طریق رویا صحبت میکنیم. از نظر فیزیولوژی همه این ها به هم شبیه هستند.

 

?ـ مرحله بازگشت
در مرحله بازگشت، کل تحریک به حالت اولیه برمیگردد. فشار خون، ضربان قلب و تنفس به حالت اولیه برمیگـردد، عضلات دوبـــاره منبسط میشــود. کلیتـــوریس به حالت قبل باز میگــردد. سرعت بازگشت بستگــی به ارضاء شدن دارد. اگر زن ارضـاء شود در عرض چند دقیقه همه چیز به حالت اول برمیگردد. در غیر این صورت خون مدت طولانی در واژن میماند و میتواند احساس نامطبوعـــی ایجاد کند که تا یک ساعت به طول بیانجامد. البته این حالت،به شکلــی که فرد به طورآگاهانــه در ایجاد آن تلاش کند، نیست.
کل سیستم دریافت در مرحله بازگشت محدود میشود. زن در برخی دقایق بی حال و بی هوش میشود.
دو دانشمند مذکور در سال ???? ثابت کردند که جمع شدن خون پس از اوج جنسی در عرض چند دقیقه به حالت اول برمیگردد وگرنه ساعت ها طول میکشد تا به حالت اول برگردد. یک سوم زنان دست به خودارضائی میزنند تا این گرفتگی جنسی را که نتیجه عشق بازی است به حالت اول برگردانند.
مرد در مجموع قدری زودتر به ارضاء میرسد. ارضاء جنسی زن طولانی تر از مرد است. زن بلافاصله پس از ارضاء میتواند به یک نقطه اوج دیگر برسد، در حالی که مردان در مجموع پس از سپری شدن مدت زمانی، به تحریک تازه پاسخ میدهند.
توانایی عکس العمل جنسی زن نه به طور کمی و نه کیفی ضعیف تر از مرد نیست. این که زن در رفتار جنسی خجالتی و کم روست به مسئله فیزیولوژی وی برنمیگردد. این نظر که زن در توانایی، حساسیت جنسی پایین تر از مرد دارد، در واقع به پیشداوری جامعه مردسالار برمیگردد.
Masters و Johnson به این نتیجه رسیدند که در مدت حاملگی و پس از زایمان بعد از بهبود زخم ها دلیلی برای عدم روابط جنسی وجود ندارد.
حتی بین ? تا ? ماهگی بسیاری از زنان خواست تمایل جنسی شان افزایش می یابد و ارضــاء جنسی شدیدتری را تجربه میکننــد. در سه ماه آخــر حاملگی تمایل جنســی کم میشود. اگــر احتمال سقط جنین وجود نداشته باشد،زن تاچندهفته قبل ازوضع حمل هم میتواندروابط جنسی داشته باشد.

 


  

باسمه تعالی

ابتدا چای به اندازه ی نیاز خود را با مقدار کمی آب خیس کنید سپس داخل کتری یا سماور آب سرد بریزید وقوری را روی آن بگذارید ومنتظر بمانید تا آب به جوش بیاید بعد روی چای آب بریزید وبگذارید تا دم بکشد .حالا یک چای خوش طعم وآماده دارید .نوش جان 


  

اثرات خوب و بد نمک

نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می کند. اما مصرف زیاد نمک می تواند خطرات بیشماری را برای بدن داشته باشد. این خطرات در افرادی که فشار خون بالایی دارند، به مراتب بیشتر است.

اثرات مفید نمک برای بدن:

1- بیشترین اثر مفید نمک، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون می کمک می کند.

2- خارج کردن اسیدیته زیادی که در بدن به وجود آمده است.

3- حفظ تعادل مقدار قند خون

4- فراهم ساختن انرژی لازم برای بدن

5- کمک به عملکرد صحیح سلول های عصبی

6- جذب مواد مغذی

7- صاف و نرم کردن حنجره و جلوگیری از چسبناک شدن مخاط که معمولا در تنگی نفس دیده می شود.

8- برای بیماری زکام و سینوزیت بسیار مفید است.

9- نمک یک آنتی هیستامین طبیعی می باشد.

10- جلوگیری از کرامپ یا گرفتگی عضلانی

11- جلوگیری از ریزش بزاق در حین خوابیدن

12- برای ساخت استخوان مهم است. یکی از مهم ترین دلایل پوکی استخوان، کمبود نمک و آب می باشد.

13- برای تنظیم خواب مهم است و به عنوان یک هیپنوتیسم طبیعی عمل می کند.

14- نمک قسمتی از درمان بیماران دیابتی می باشد.

15- استفاده از نمک بر روی زبان، موجب توقف سرفه های خشک می شود.

 

با این همه خواص مفید، چرا نمک زیاد، برای بدن مضر است؟

نمک از املاح سدیم و کلر تشکیل شده است. در بزرگسالان، هنگامی که مقدار سدیم دریافتی زیاد باشد، بدن آب زیادی را نگه می دارد و مقدار مایعات جمع شده در بدن بسیار زیاد می شود.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که همین عامل باعث پرفشاری خون می شود و این خود عاملی است برای بیماری قلبی و سکته، زیرا این مقدار زیاد مایعات در حین عبور از قلب به اعضای بدن می روند و باعث خستگی  و درد در اندام ها می شوند و این خود عاملی است برای ظاهر شدن بیماری کرونری(انسداد رگ های قلب).

در بدن بزرگسالان، مقداری از نمک دریافتی از طریق کلیه ها و بوسیله ادرار کردن از بدن خارج می شود. اما در بدن نوزادان، کلیه ها هنوز توانایی کافی برای خارج کردن نمک از بدن را ندارند.

این را بدانید که به نوزادان(به خصوص تا 4 ماهگی)، غذای پُر نمک ندهید، زیرا در بدنشان جمع می شود و چون نمی تواند خارج شود، باعث بیماری کلیه، کبد، آسیب به مغز می گردد و در شرایط حاد به مرگ نوزاد می انجامد. به همین دلیل، متخصصان تغذیه سفارش به دادن شیر مادر و یا شیرخشک به نوزادان می کنند.

 

نمک باعث افزایش یا کاهش وزن می شود؟

نمک موجب افزایش یا کاهش وزن نمی شود. در واقع نمک هیچ کالری ندارد.

مصرف زیاد نمک، به دلیل نگه داری بیش از حد آب در بدن، باعث افزایش وزن موقتی می گردد و برعکس آن، مصرف کم نمک، به خاطر بیرون کردن آب از بدن، می تواند موجب کاهش وزن موقتی شود.

جالب است بدانید که اکثر غذاهای رژیمی، بدون نمک هستند و کاهش وزن ایجاد شده در این رژیم ها، فقط به خاطر دفع مقدار زیادی آب از بدن می باشد و اگر بعد از این رژیم، از غذاهای دارای نمک استفاده کنید، به همان وزن قبلی خود می رسید!

مقدار زیاد نمک در غذا، باعث افزایش کالری و کاهش فیبر غذایی می شود و این غذا به طور کلی مشابه غذاهای حاضری و آماده (FAST FOODS) است

چه مقدار نمک برای بدن مضر نیست؟

متخصصان مصرف حداقل 6 گرم نمک در روز را توصیه می کنند. ولی در کودکان این مقدار باید خیلی کم شود.

تخمین زده شده که اگر 2-1 گرم نمک در روز مصرف شود، میزان بیماری های قلبی به صفر می رسد.

 

سن

مقدار نمک توصیه شده

بزرگسالان

6 گرم در روز

14-11 سال

6 گرم در روز

10-7 سال

5 گرم در روز

6-4 سال

گرم در روز

3-1سال

گرم در روز

نوزادان 12-7 ماه

گرم در روز

نوزادان 6-0 ماه

کمتر از 1 گرم در روز

 

دانشمندان در این زمینه بسیار تحقیق کرده اند و به این نتیجه ی مهم رسیده اند که غذاهای خوشمزه دارای مقدار زیادی نمک می باشند و این خود عاملی است برای ابتلا به پوکی استخوان، تنگی نفس و سرطان معده.

پیتزا، همبرگر و ساندویچ سوسیس بیشتر از 1 گرم نمک دارند و این مقدار 3/1 مقدار توصیه شده برای کودکان 6-4 سال است.

بعضی از شیرینی ها و کورن فلکس ها(نوعی غذای صبحانه) بیشتر از یک بسته چیپس یا پفک، نمک دارند.

 

نکات ضروری برای محدود کردن نمک در بدن

سر سفره غذا از نمکدان استفاده نکنید.

برچسب های مواد غذایی را حتما بخوانید تا از میزان نمک موجود در آنها مطلع شوید.

مقدار زیادی سبزیجات و میوه جات تازه مصرف کنید. غیر از اثرات مفید مصرف میوه ها و سبزیجات، پتاسیم موجود در آنها باعث تعادل نمک می شود.

بهتر است نمک را کم مصرف کنید، اما اگر می خواهید آن را در غذا بریزید، نمک را در آخرین مرحله پخت، به مقدار خیلی کم اضافه کنید.

ورزش کنید.

 

خداوند نعمت های بیشماری برای ما آفریده است، ما نباید در هیچ موردی (حتی غذا خوردن) اسراف کنیم و زیاده از حد مصرف نماییم، چرا که عواقب و اثرات بد آن بعدها مشخص می شود.

مریم سجادپور- کارشناس تغذیه


  

 


نحوه نصب بایوس جدید:

هنگام اولین استفاده از مادربوردهای جدید، کامپیوتر را در حالت DOS بوت کنید، دیسکت خالی و فرمت نشده‌ای را در درایو \:A قرار دهید.

در مقابل اعلان DOS فرمان مقابل را تایپ کنید: C:\Format A:\S یا در ویندوز قسمت My Computer را کلیک کرده و روی دیسک درایو \:A دکمه راست ماوس را فشار دهید و Format را انتخاب کنید. توسط روش گفته شده می‌توانید یک Boot diskette بدون AUTOEXE.BAT و CONFIG.SYS درست کنید.

سپس سی دی مادربورد را در دیسک درایو خود قرار دهید. AFLASH.EXE را بر روی دیسکت شروع خود کپی کنید. در غیر اینصورت از صفحه داون لود ایسوس برای آخرین نسخه برنامه کمکی بایوس AFLASH.EXE استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حتما فایل‌ها را قبل از کپی بر روی دیسکت از حالت فشرده خارج کنید.

صفحه داون لود ایسوس را از طریق سایت زیر می توانید پیدا کنید:
[فقط افراد ثبت نامی قادر به دیدن لینکها هستند. ]
توجه:

AFLASH.EXE به صورت فشرده نشده تنها در محیط DOS قابل شروع و فعالیت است و نه در ویندوز. در نتیجه بدون توجه به اینکه می‌خواهید بایوس را به‌روز کنید، می‌بایستی یک دیسکت شروع جدید درست کنید. لطفا AFLASH.EXE را روی دیسکتی کپی کنید که می‌خواهید توسط آن سیستم را فعال کنید.

به علاوه شما باید بوت کردن از طریق فلاپی درایو را به عنوان اولین دیسک درایو در ترتیب بوت قرار دهید.



فرایند به‌روزرسانی BIOS

به روزرسانی بایوس با استفاده از aflash:

1- Asus-Online-Update (داون لود از طریق مراجعه به سایت ایسوس) برای جدیدترین نسخه بایوس و ضبط کردن آن بر روی دیسکت.

2- از دیسکت، همانگونه که در بالا نیز گفته شد، برای شروع سیستم استفاده کنید.

3- در محیط DOS بر روی دیسک درایو A:\AFLASH.EXE را اجرا کنید.

4- در MAIN MENU گزینه update bios main block from file را انتخاب کنید. مربوط به [ 2update BIOS Including Boot Block and ESCD]

5- بعد از اینکه فرایند به روز رسانی به پایان رسید، دیسکت را از دیسک‌درایو بیرون آورده و کامپیوتر را خاموش کنید.

6- کامپیوتر را روشن کنید و به منوی BIOS بروید. گزینه LOAD SETUP DEFAULTS را انتخاب کنید تا بتوانید بایوس جدید را فعال کنید، سپس بقیه موارد را در بایوس تنظیم کنید.



توجه:
اگر در هنگام BIOS-Update دچار مشکلی شدید، کامپیوتر را خاموش و یا از نو شروع نکنید بلکه تنها فرایند update را دوباره تکرار کنید.

اگر مشکل همچنان وجود داشت از نسخه پشتیبانی بایوس اصلی که بر روی دیسکت بود استفاده کنید و آن را دوباره نصب کنید. اگر نتوانید از EZFlash برای پایان موفقیت‌آمیز فرایند استفاده کنید، سیستم شما قادر به شروع نخواهد بود.

اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید از پشتیبانی شهری ویا تلفنی ایسوس کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
استفاده از BIOS-Flash-Utility:

AFLASH.EXE یک برنامه کمکی است برای update کردن بایوس و قادر به update کردن Motherboard-BIOS می‌باشد.

هنگام شروع سیستم به کار شما می‌توانید چهار شماره آخر نسخه بایوس موجود در سیستم را در قسمت چپ ( بالا) در صفحه مانیتور مشاهده کنید. هر چه این اعداد بزرگتر باشند، نسخه جدیدتر است. این برنامه کمکی تنها در محیط DOS قابل اجرا است.

توجه: مثال زیر می‌تواند با اشکال نشان داده شده بر روی صفحه مانیتور شما کمی تفاوت داشته باشد.


1- شما می‌توانید از پشتیبانی اصلی استفاده کنید تا بایوس را دوباره نصب کنید. (البته چنانچه احتیاج باشد)


البته شما باز هم به AFLASH.EXE Utility (به صورت فشرده نشده) احتیاج خواهید داشت تا دیسک درایو دیسکت را به عنوان دیسک درایو بوت تنظیم کنید. سپس در مدل FORMAT A:/S OS را وارد کنید تا بتوانید یک دیسکت شروع درست کنید.

CONFIG.SYS و AUTOEXEC.BAT را حذف کنید و مورد [1] را انتخاب کنید. فایل بایوس موجود و فعال را به همانگونه که صفحه مانیتور آنرا نشان می‌دهد ضبط کنید (بایوس موجود را در فایلی ذخیره کنید)

سپس هنگامی که باید اسم فایل را وارد کنید اسمی مانند (A:\XXX-XX-XXX) را وارد کنید و تایید کنید.

2- BIOS-Update به علاوه ESCD و Boot-Block: این مورد می‌تواند BIOS-BOOT-BLOCK و اعدادACPI ESCD(Extended System Configuration Data) را از فایل بایوس دیگری Update کنید.

این بایوس می‌تواند یک فایل جدید و یا پشتیبانی از "save current BIOS to File" (بایوس موجود رادر فایلی ضبط کنید) باشد.

متدهای داون لود کردن یک فایل جدید بایوس را در قسمت بعدی خواهدید دید.

اگر فایل بایوس خودرا می‌خواهید update کنید، در Main Menu کلید [2] را و همچنین کلید را فشار دهید، سپس بر روی صفحه مانیتور بخش "Update BIOS Including Boot Block and ESCD" ظاهر می‌گردد.

اسم و مسیر بایوس مورد نیاز را بنویسید مثلا (A:\XXX-XX-XXX) و سپس تایید کنید.

مطمئن شوید، که آیا می خواهید با صفحه مانیتور نشان داده شده ادامه کار دهید یا نه؟ اگر اینگونه است دکمه "Y" را فشار دهید تا فرایند شروع به کار کند.




برنامه کمکی update هم اکنون با یک پیام BIOS-Update شروع می‌کند هنگامی که این برنامه کمکی به پایان برسد، پیام "flashed successfully" ظاهر می‌گردد.


لطلفا مرحله‌‌های موجود در شکل بعدی را انجام دهید تا بتوانید فرایند BIOS-Update را به پایان برسانید.


از ASUS EZflash برای update کردن بایوس استفاده کنیم:

عمل ASUSEZ Flash به شما اجازه می‌دهد که بایوس را بدون رفتن مسیر طولانی در میان فرایند شروع از دیسکت و استفاده از برنامه‌های کمکی پایه‌ای DOS بسیار راحت update کنید.

EZFlash در میان افزار بایوس درست شده است و به همین فاصله تنها با فشار دادن "Alt"+"F2" در هنگام (Power-onself tests (Post) قابل دسترسی است.

مراحل را پله به پله انجام دهید تا بتوانید بایوس را توسط استفاده از Update، EZflash کنید.

1- از وب سایت ایسوس، جدیدترین فایل بایوس را داون لود کنید. این فایل را بر روی دیسکتی ضبط کنید (برای اطمینان خاطر نام آنرا دقیقا روی برگه‌ای بنویسید چون نام کامل فایل را باید در صفحه EZ flash بنویسید).

2- کامپیوتر را از اول راه اندازی کنید.

3- برای اینکه از Ez Flash استفاده کنید، در هنگام post دکمه‌های "Alt"+"F2" را فشار دهید تا تصویر زیر برای شما ظاهر شود


4- دیسکتی که محتوای آن فایل جدید بایوس می‌باشد را در دیسک درایو قرار دهید. اگر بدون گذاشتن دیسکت درون دیسک درایو مرحله 5 را شروع کنید پیام error مقابل ظاهر می‌شود.
"WARNING!Device not ready"
5- هنگام درخواست نوشتن با ظاهر شدن متن زیر:
"Please Enter File Name for NEW BIOS"
اسم فایل بایوس (از فایل داون لود شده) را وارد کنید و "Enter" را فشار دهید.

EZ Flash به صورت اتوماتیک وارد دیسکران :A شده و دنبال اسم فایل داده شده می‌گردد. هنگامی که آنرا پیدا کرد، به توضیحات و اقدامات پیشنهادی که بر روی صفحه مانیتور ظاهر می‌شود، توجه کنید:

اگر اسم فایل بایوس را اشتباه بنویسید، پیام "WARNING! File not Found" ظاهر می‌شود.

"Enter" را فشار دهید تا پیام را تایید کنید و سپس اسم درست را وارد کرده و دکمه "Enter" را فشار دهید.


6- در قسمت تقاضا برای وارد کردن (Y/N) حرف Y را وارد کنید تا فرایند update را ادامه دهد (در شکل بالا، می‌توانید مکان سوال را مشاهده کنید).

اگر N را فشار دهید، ضمیمه EZ-Flash را به پایان می‌رساند و سیستم را دوباره از اول بدون BIOS-Update جدید، شروع می‌کند.

اگر حرف Y را فشار دهید تصویر زیر ظاهر می‌گردد.


7- حرف Y را فشار دهید تا قسمت مرکزی بایوس را Update کنید (در هنگام Update کردن قسمت‌های بایوس، کامپیوتر را خاموش نکنید و گرنه دچار مشکلاتی در سیستم خواهید شد).

8- هنگامی که فرایند Update به کلی تمام شد. پیام "Press any key to reboot" ظاهر می‌شود.

9- یک دگمه دلخواه را فشار دهید تا سیستم را با بایوس جدید دوباره راه بیندازید



  

مدت‌ها بود که در بین دوربین‌های موجود در بازار شاهد مدل‌هایی جنجالی که خصوصیت یا قابلیت منحصر به فردی داشته باشند، نبودیم و شرکت‌ها تنها به رقابت‌های عادی بین خودشان و ساخت مدل‌های معمولی مشغول بودند تا این که سرانجام این طلسم توسط شرکتی که انتظارش را نداشتیم، شکسته شد و الیمپوس که می‌توان آن‌را پایه‌گذار دوربین‌های با زوم نوری بالا محسوب کرد، تعدادی از محصولات جدید خود را معرفی کرد که قرار است تا هفته های آینده وارد بازار شوند و در بین آن‌ها SP-550 با زوم نوری هجده برابر حیرت همه را برمی‌انگیزد.

 

مدت‌ها بود که در بین دوربین‌های موجود در بازار شاهد مدل‌هایی جنجالی که خصوصیت یا قابلیت منحصر به فردی داشته باشند، نبودیم و شرکت‌ها تنها به رقابت‌های عادی بین خودشان و ساخت مدل‌های معمولی مشغول بودند تا این که سرانجام این طلسم توسط شرکتی که انتظارش را نداشتیم، شکسته شد و الیمپوس که می‌توان آن‌را پایه‌گذار دوربین‌های با زوم نوری بالا محسوب کرد، تعدادی از محصولات جدید خود را معرفی کرد که قرار است تا هفته های آینده وارد بازار شوند و در بین آن‌ها SP-550 با زوم نوری هجده برابر حیرت همه را برمی‌انگیزد.

این مدل در حال حاضر دارای بیشترین زوم نوری در جهان است و از این جهت می‌توان آن را رکورددار این قضیه دانست.

SP-550 از سنسوری با وضوح 2/7 مگاپیکسل بهره می‌برد که توانایی ذخیره تصاویر را با اندازه 3072*2304 پیکسل و با فرمت‌های JPG و RAW را دارد. همانند تمام دوربین‌های الیمپوس، این مدل هم برای ذخیره‌سازی تصاویر از کارت‌های فلاش XD استفاده می‌کند که فرمت اختصاصی الیمپوس و فوجی محسوب می‌شوند. تنها عیب این فرمت، قیمت گران‌تر آن نسبت به سایر کارت‌ها است. البته باید برای  خرید این دوربین در فکر خرید یک کارت با اندازه حداقل یک گیگابایتی هم باشید. هر چند روی دوربین  بیست مگابایت حافظه وجود دارد، این مقدار به هیچ عنوان کافی نیست و تنها قادر به ذخیره‌سازی چهار عکس JPG است.

مهم‌ترین خصیصه این دوربین، لنز آن است که از سری لنزهای
ED شرکت الیمپوس است. فاصله کانونی آن بین 28 تا 504 میلی‌متر است که در عین این‌‌که به شما امکان تهیه عکس‌های واید را می‌دهد، امکان زوم نوری تا هجده برابر را هم دارید. قبل از این مدل، بیشترین زوم نوری در بین دوربین‌های کامپکت متعلق به سامسونگ با زوم نوری پانزده برابر بود، ولی اکنون این رکورد توسط الیمپوس شکسته شده است و البته احتمالاً به زودی شاهد مدل‌هایی از شرکت‌های دیگر هم خواهیم بود که رقابت را از وضوح بالاتر به عرصه زوم نوری می‌کشانند.

مطمئناً این زوم نوری بالا بدون وجود یک سیستم ثابت‌کننده تصویر‌(
ImageStabilizer) که تکان‌های کوچک را هنگام عکس گرفتن خنثی می‌کند و از مات شدن تصاویر جلوگیری می‌کند، بدون فایده خواهد بود، ولی الیمپوس دو سیستم ثابت‌کننده تصویر را در این مدل قرار داده است: Optical Image Stabilizer که از فناوری CCD-Shift برای خنثی‌‌کردن لرزش‌ها استفاده می‌کند و Digital Image Stabilizer که به صورت نرم‌افزاری پاره‌ای از اثرات لرزش‌ها را برطرف می‌کند. در کنار سیستم لنز قوی لامپ کمکی اتوفوکوس و سیستم فوکوس خودکار قوی با یافتن سوژه و فوکوس سریع روی آن کار شما را در ثبت تصاویر حتی محیط‌های کم نور بسیار راحت می‌کند.

حالت ماکرو که امکان تهیه تصویر از یک سانتی‌متری سوژه را به شما می‌دهد،
LCD با اندازه 5/2 اینچ و وضوح دویست و سی هزار پیکسل به همراه منظره‌یاب الکترونیکی، امکان ثبت تصاویر پی در پی با سرعت  پانزده فریم در ثانیه و با وضوح 2/‌1 مگاپیکسل تا امکان ثبت 2/‌1 فریم در ثانیه با وضوح کامل، وجود کنترل‌های دستی کامل، از امکانات این دوربین جالب توجه محسوب می‌شوند.

در کنار این‌ها، امکان تنظیم حساسیت به نور (
ISO) نیز بین مقادیر  پنجاه تا  پنج هزار قابل تنظیم است که از این جهت نیز این مدل رکورددار محسوب می‌شود. فلاش روی خود دوربین تعبیه شده است، ولی متأسفانه امکان اتصال فلاش‌های خارجی به آن وجود ندارد و این نکته یکی از ضعف‌های این مدل محسوب می‌شود.

مود فیلمبرداری این دوربین نیز تا حد زیادی می‌تواند علاقمندان را راضی نماید. با این مدل می‌توانید فیلم‌هایی با وضوح 640*480 پیکسل و با سی فریم در هر ثانیه بگیرید و امکان استفاده از زوم دوربین را نیز در حین فیلمبرداری دارید.

به هر صورت،
SP-550 تا این لحظه در میان مدل‌های دوربین دیجیتال خانگی یک پدیده محسوب می‌شود و روزهای خوبی را برای الیمپوس نوید می‌دهد. در مورد کیفیت عکس‌های این مدل هنوز چیز خاصی نمی‌توان گفت؛ زیرا هنوز این مدل در بازار موجود نیست، ولی در ماه مارس و با قیمت 499 دلار قابل خرید خواهد بود. SP-550 در میان دوربین‌های دیجیتال خانگی یک پدیده محسوب می‌شود.


  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 31146
کل یاداشته ها : 30


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ