سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به کی اعتماد کنیم؟ 

 
 
 
 
 

در طول زندگی، خیلی وقت ها آدم هایی می آیند که از اعتمادمان سوءاستفاده می کنند و این مسئله عمیقاً احساسات ما را جریحه دار می کند و این اعتماد کردن دوباره به بقیه آدم ها را برایمان سخت می کند. دوست دارید بدانید از کجا باید بفهمید که به چه کسی می توانید اعتماد کنید؟

1 به آدمها یک فرصت دهید
مقایسه کردن آدم ها با آدمهای قبل و روابط با روابط قبل خیلی ساده است. حتی اگر این آدمی باشد که به اعتمادتان خیانت کرده باشد. اما باید بدانید که همه آدمها یکجور نیستند یا دوست ندارند درس بگیرند. نمی توانید تا آخر عمرتان همانطور فکر کنید، در غیر اینصورت هیچ وقت نمی توانید به هیچکس فرصتی برای اعتماد بدهید. همه آدمها حداقل یکبار ارزش اعتماد کردن را دارند پس منصف باشید و یکبار این فرصت را به آنها بدهید. از گذشته بعنوان دلیلی برای نداشتن ذهنی باز و مثبت استفاده نکنید. گذشته گذشته است، شما در زمان حال قرار دارید.

2 به درستی با آنها حرف بزنید
وقتی می خواهید خودتان اعتماد دیگران را جلب کنید هم، باید همین کار را بکنید. وقتی بتوانید به درستی با دیگران حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید و در مورد افکار و احساسات درونی هم بیشتر بدانید، راحت تر می توانید به کسی اعتماد کنید.

3 بیشتر درمورد آدمها بدانید
این فقط درمورد خصوصیات و ویژگی های ظاهری آنها مثل جایی که بزرگ شده اند یا رنگ مورد علاقه شان نیست. فهمیدن درمورد آدمها، اینکه چه چیز احساسات، عواطف و امیالشان را مشخص می کند قدم بسیار مهمی در ایجاد اعتماد است. شما نمی توانید واقعاً شروع به اعتماد به کسی کنید مگر اینکه واقعاً او را بشناسید. در واقع، تازمانی که به نقطه ای برسید که بتوانید اعمال و رفتار آنها را پیش بینی کنید. پس آدمها را آزمایش کنید و بشناسید. موقعیت های مختلف را یادداشت کنید و ببینید می توانید حدس بزنید که در آن موقعیت چه می کردند یا چه نمی کردند. اگر نمی دانستید یعنی هنوز آنها را خوب نمی شناسید و نمی توانید به آنها اعتماد کنید.

4 ببینید با دیگران چطور رفتار می کنند
یک فاکتور بسیار مهم در تعیین اینکه کسی شایسته اعتماد است یا خیر، طریقه رفتار و برخورد او با دیگران است. آدمهایی که این فرد را می شناسند چطور با او رفتار می کنند؟ آیا این آدم از آن دسته افراد است که حس خوب و گرمی در دیگران ایجاد می کند؟ یا بقیه همیشه با او مشکل دارند؟

5 همه آدمها اشتباه می کنند
دادن فرصت دوباره به آدمها هیچ اشکالی ندارد. باید بفهمید که واقعاً چرا یک نفر به اعتمادتان خیانت کرده است. موقعیت را درست درک کنید و خودتان را درست جای آن فرد بگذارید. باید بفهمید چه چیزی او را تحریک به دروغ کرده است یا چرا باعث شده به شما خیانت کند. گاهی اوقات آدمها از روی ترس یا بخاطر اذیت نکردن دیگران کارهایی را انجام می دهند. وقتی موقعیت را خوب درک کنید و سعی کنید درمقابل همان درک را نشان دهید، به آن فرد دوباره اعتماد می دهد و باعث می شود بتوانید دوباره در آینده به او اعتماد کنید.

6 آیا درس می گیرند؟
برای این مورد، درست مثل مورد سوم، باید شناخت بیشتری درمورد آدمها پیدا کنید. آیا کسی است که به توصیه دیگران گوش می دهد؟ آیا آدمی است که از اشتباهات خود درس می گیرد و همان باعث رشد و پیشرفتش می شود؟ اگر فهمیدید که چنین آدمی نیست، آنوقت متوجه می شوید که اگر یکبار به شما خیانت کند، درس نمی گیرد که دفعه بعد این کار را نکند. اما آدمهایی که از اشتباهات خود درس می گیرند، شایسته دادن یک فرصت دوباره هستند.

7 از اعتماد کردن به آدمهای خودمحور خودداری کنید
این بزرگترین نشانه است که بفهمید کسی شایسته اعتماد شما هست یا نه. اگر فرد مورد نظرتان آدم خود محوری باشد، احتمال
99% وجود دارد که به اعتماد شما خیانت کند. مگر اینکه یاد بگیرند و تلاش کنند که خودخواه نباشند ( که بسیار نادر است )، آنوقت شاید بتوانید به آنها اعتماد کنید. البته همه ما آدمیم و خیلی وقت ها خودخواه می شویم. منظورمان آندسته از افراد که تابحال زحمت فکر کردن به نیازهای دیگران را به خود نداده اند. اینها آدمهایی خودمحور و خودخواه هستند که هر کاری برای برآوردن نیازهای شخصی خودشان انجام می دهند. این می تواند شامل دروغ گفتند و خیانت به اعتماد دیگران هم شود.

 

به کی اعتماد کنیم


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 31095
کل یاداشته ها : 30


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ