سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2 3

 

 

هیچ وقت این سوال برایتان پیش آمده است  که چرا موهایمان سفید می شوند؟ یا اینکه در چه سنینی باید موهایمان سفید شود؟ رنگ مو و مسائل  مربوط به آن موضوع پیچیده و جذابی است که همگان مشتاقند در این باره بیشتر بدانند جدا از آن که موها از مهمترین  عوامل زیبایی به حساب می آیند ،آنها می توانند به عنوان  محافظ ِ سر درمقابل صدمات و خطرات بیرونی مثل اشعه سرما و گرما  نیز عمل نمایند. ولی واقعیت این است که سفید شدن مو، هیچ ربطی به نوع رنگدانه موجود در بدن ما یا به عبارتی تیره یا روشن بودن موهایمان ندارد. این اتفاق برای همه می افتد به روایتی دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد!. سفید شدن موها  در مردان در حدود سی سالگی حدود در زنان در سی و پنج  سالگی رخ می دهد. سلول های حاوی رنگدانه  هر ده سال، حدود ده  تا بیست درصد از ظرفیت تولید رنگ خود را از دست می دهندکمبود فلزاتی همچون منگنز،روی،  تیتانیوم، آهن و مس ازعوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می آیند ، افرادی که دچار سفیدی مو هستند لازم است از  میوه هایی همچون سیب ، گلابی  ، هلو  و دیگر  میوه هایی که دارای فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز ، موسیر و تره که دارای منگنز هستند بیشتر استفاده کنند. مس نیز ازجمله موادی است که می تواند بر سلامت بیشتر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن موها هم جلوگیری کند. خوراکی هایی همچون نخود فرنگی، قارچ  ،آجیل، لوبیا،عدس  ، گوجه فرنگی  ، موز ، آلو ،سویا و سیب زمینی از جمله غذاهایی هستند که دارای مقدار زیادی مس می باشند.

 

اگر چه سفید شدن موها یکی از آشکارترین نشانه های افزایش  سن است، اما همیشه سفید شدن مو تنها به علت بالا رفتن روزهای زندگی نیست و عوامل دیگری همچون کمبود ویتامین ها ، بیماری های تیروئید، بیماریهای  سیستم ایمنی،مصرف دخانیات  (سرعت سفید شدن مو درسیگاری ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی ، رژیم های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری های خونی و افزایش گلبول های سفید  نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش ازحد موها می شوند. 

 

در تعریف، سفیدشدن موی انسان سفید پوست زودتر از بیست سالگی و سفید شدن موی افراد سیاه پوست زودتراز سی سالگی را، سفید شدن زودرس مو می گویند. البته نسبت تغذیه و ژنتیک نیز تاثیر به سزائی در چگونگی سفید شدن موها دارند. ازطرفی در برخی افراد موها بسیار زود شروع به سفید شدن می کند که باید گفت شروع این اتفاق بستگی به ژنی دارد که از والدین خود به ارث می بریم. برخی افراد تصورمی کنند یک فشارعصبی شدید یا هول و هراس ناگهانی باعث می شود موها سریع تر سفید شوند، اما دیدگاه های علمی این ادعا را اثبات نمی کنند.

 

علاوه بر عوامل ذکر شده مصرف بعضی ازشامپوها و دیگر مواد شیمیایی نیز می تواند بر سفید شدن موها تاثیر بگذارد.

 


  

جشن سوری(چهار شنبه سوری)

از جمله جشن های آریایی ، جشن های آتش است . امروزه تنها « جشن سوری » ، معروف به « چهارشنبه سوری » و نیز « جشن سده » برایمان به یادگار مانده است و در باره جشن های فراموش شده ی آتش ، به « آذرگان » در نهم آذر ماه و « شهریورگان » یا « آذر جشن » می توان اشاره داشت . آتش نزد ایرانیان نماد روشنی ، پاکی ، طراوت ، سازندگی ، زندگی ، تندرستی و در پایان بارزترین نماد خداوند در روی زمین است .

مجموعه ی آیین های نوروزی از « جشن سوری » ( چهارشنبه سوری ) آغاز می شود و با آیین سیزده بدر نوروز به سر انجام خود می رسد .
( بهرام فره وشی ، ص 43 )

برخی را باور این است که با در نگر(نظر) آوردن واژه ی « چهارشنبه » که بر آمده از فرهنگ تازی و سامی است ، پس « چهارشنبه سوری » ارمغانی از سوی تازیان است ، چرا که همانگونه که می دانیم ، در ایران باستان هر روزی نامی ویژه داشته است ( هرمزدروز ، وهمن روز ، اردوهشت روز ، شهروَر روز ، خرداد روز ، سروش روز ، مهر روز ، زامیاد روز و … ) و نشانی از بخش بندی امروزین چهارهفته ایی و نام های آنان به چشم نمی خورد .

اما می بینیم که در میانه سده چهارم هجری ، از این جشن و چگونگی بر پایی و هنگام آن و نیز دیرینگی اش سخن به میان است . برابر این آگاهی که در نسک(کتاب) تاریخ بخارای ابوبکر محمد بن جعفر نرشخی آمده ، در زمان منصور پسر نوح از شاهان سامانی ، در میانه سده چهارم هجری ، این جشن با شکوهی بزرگ برپا بوده و به نام « جشن سوری» نامیده می شده است .


چون در روز شماری تازیان ، چهارشنبه و شب آن نحس و گجسته به شمار می رفته شب چهارشنبه ی پایان سال را با « جشن سوری » به شادمانی پرداخته و بدین گونه می کوشیدند تا نحسی و نا خجستگی چنین شب و روزی را بر کنار کنند . همچنین جاحظ در نَسَک خود با نام المحاسن و الاضداد (ص 277 ) به گجستگی(نا مبارک)چهارشنبه نزد تازیان اشاره می کند . منوچهری در این روز مردمان را به شادمانی می خواند تا از نا خوبی و بد یمنی آن رها شوند .
( عبدالعظیم رضایی ، صص 119 –118 )


اما بر پایه ی پژوهش های انجام شده ، زمان باستانی « جشن سوری» را می توان در این سه گاه باز جست :

?. شب بیست و ششم از ماه اسفند ، یعنی در نخستین شب از پنجه ی کوچک

?. نخستین شب پنجه ی بزرگ یا پنجه ی وه که پنج روز کبیسه است و نخستین شب و روز « جشن همسپهمدیم» (آخرین گاهنبار سالانه)

?. دیدگاه سوم ، شب پایانی سال است که ارجمندترین روز « جشن همسپهمدیم» و جشن آفرینش انسان است . ( هاشم رضی ، ص 149 ) .

4. هم اکنون ایرانیان جشن سوری را در شب چهارشنبه(سه شنبه شب) پایانی سال برگزار میکنند.

افزون بر این و بنا به سنتی که برای برخی رویدادهای بزرگ و جشن های باستانی ، برابر نهادی اسلامی نیز بدست داده شده است ، آتش افروزی و شادمانی شب چهارشنبه ی آخر سال را برخی به قیام مختار ثقفی که به خونخواهی حسین و فرزندانش قیام کرده بود ، نسبت می دهند : « مختار وقتی از زندان خلاصی یافت و به خونخواهی کشتگان کربلا قیام کرد ، برای این که موافق و مخالف را از هم تمیز دهد و بر کفار بتازد ، دستور داد که شیعیان بر بام خانه ی خود آتش روشن کنند و این شب مصادف با چهارشنبه آخر سال بود و از آن به بعد مرسوم شد» ( محمود روح الامینی ، ص 50 ) .

واژه « سوری » پارسی به چم(معنی) « سرخ » می باشد و چنان که پیداست ، به آتش اشاره دارد . البته « سور » در مفهوم « میهمانی » هم در فارسی به کار رفته است. بر پا داشتن آتش در این روز نیز گونه ای گرم کردن جهان و زودودن سرما و پژمردگی و بدی از تن بوده است . در گذشته جشن های آتش کاملا" حالت جادویی داشته و بسیار بدوی بوده است . چگونگی این جشن ، همسانی و مانندگی های فراوانی به جشن سده دارد .
( مهرداد بهار ، ص 233 )

استاد پورداود ، پس از بزرگداشت این جشن باستانی ، به جستار(مبحث)ویژه ای اشاره دارد و بر این باور است که رسم پریدن از روی آتش و خواندن ترانه هایی همچون « سرخی تو از من ، زردی من از تو و … » از افزونه های پسا – اسلامی است و از دیدگاهی ، بی احترامی به جایگاه ارجمند آتش به شمار می رود . ( ابراهیم پور داود ، ص 75 )


اما به گفته یکی از دوستان به آسانی میتوان این نگره را رد کرد:

نخست دیدگاه مردم ایران نسبت به آتش؛خوب یکی از جنبه های تقدس آتش پاک نمودن بیماریها و دور کردن ارواح خبیثه (به تعبیر آن دوران) بوده است؛ برای نمونه در صورت سرایت طاعون رخت و ابزار بیمار را در آتش می ریختند تا از بدی ها پا ک شود؛ و ???? این بی احترامی به آتش بشمار نمی آید.
همین امروز هم رسم اسفند دود کردن و گرد خانه تاب دادن رایج است(برای زدودن شر و بیماری و چشم زخم)که باز مانده از گذشته است؛ هم اکنون پریدن از روی آتش هم می توانسته با فلسفه پاک کردن نفس صورت گرفته باشد.
دوم گذر سیاوش از آتش؛ خب باید ببینیم سیاوش چگونه از آتش گذشته است!

فردوسی می گوید:


ســیــاوش ســیــه را بــه تــنــدی بــتـــاخـــت
نــشــد تــنــگ دل جــنــگ آتــش بــســاخـــت
ز هــرســو زبــانــه هــمــی بـــرکـــشـــیـــد
کــســی خـــود و اســـپ ســـیـــاوش نـــدیـــد



آتش انبوهی بوده و سیاوش هم تیز از آن گذشته است؛ و می دانیم که گامهای اسب ریخت پرش دارد؛ پس سیاوش به آرامی ونرمی از آتش نگذشته است.


گویند موبد آذرپاد مهر اسپندان، که اندرزنامه اش
از کم شمار نبشته های بجای مانده از زمانه ئ پیش
از چیرگی تازی است، گویا خودش برای
اثبات حقانیت خود ، از آتش گذشته و یا سینه ئ
خود را سوزانیده بوده است ( مانند داستان سیاوش)
و این چهارشنبه سوری هم به احتمال زیاد گونه ای
آزمون آتش، یادگار آزمون آتش در آیین کهن ایران است.


برخی از آیین های جشن سوری

بوته افروزی ، آب پاشی و آب بازی ، فالگوش نشینی ، قاشق زنی ، کوزه شکنی ، فال کوزه ، آش چهارشنبه سوری ، آجیل مشگل گشا ، شال اندازی ، شیر سنگی

( توپ مروارید ) و … (علی بلوک باشی ، صص 63 – 57 ، بهرام فره وشی ، صص 49-44)



همچنین در جاهایی همچون شیراز ، کردستان و آذربایگان ، آداب و آیین ویژه و کهن تری وجود دارد . برای نمونه، سفره حضرت خضر ( ع ) و یا آب پاشی در سعدیه که ویژه ی شیراز است و یا سفره های خوراکی رنگینی که در کردستان و آذربایگان آماده میشود و نیز آیین آتش افروزی و شادمانی همگانی مردم . برخی را عقیده بر این است که « جشن سوری » ( چهارشنبه سوری ) با مراسم مربوط به بزرگداشت فروهر درگذشتگان نیز پیوند و بستگی دارد. البته استاد مهرداد بهار با این ایده ی فرجامین همداستان نیست. ( مهرداد بهار ، ص 234 )


و در پایان امید است که همه ی هم میهنان گرامی با برپاداشتن این جشن و جشنهای دیگر ایران زمین در راه کوشش برای پدافند(دفاع) و نگهداری از این آیین های کهن گام بردارند.


برپایی آتش بر سر بامها و یا آتش های کوچک اما پرشمار در کوچه ها و ... و پریدن از روی آتش و جشن و پایکوبی از آیین های این جشن هست و شاید با توجه به پیشرفت کنونی دانش, بتوان به آن آتش بازی را افزود. اما ترقه های پر سر و سدا در آیین جشن سوری جایگاهی ندارد.

29

  

 

همون طور که می دانید برای عوض کردن پسورد در ویندوز XP می بایست پسورد قبلی را تایپ کرد و سپس می توان پسورد جدید را جایگزین کرد. شما می توانید با استفاد از این ترفند بدون نیاز به دانستن پسورد قبلی ، پسورد جدیدی را بر روی سیستم قرار دهید.
از منوی استارت گزینه ی
run رو بزنید بعد از اون  userpasswords2 control  رو تایپ کنید از  منویی که باز میشه اسم username ها رو نوشته روی هرکدوم که کلیک کنید اون پایین یه گزینه داره به اسمه reset password اونو که بزنید دوبار پسورد دلخواهتونو تایپ کنید بدون تایپ کردن پسورد قبلی پسورد عوض میشه.

 

درضمن اینم بدونید که نمیشه پسورده username ی که باهاش on هستید عوض کنید فقط میشه user های دیگه رو دستکاری کرد البته برای عوض کردن پسورد یوزری که داخلشید میشه پسورد ادمین رو عوض کرد بعدش رفت تو ادمین و اونجا پسورد اون یکی یوزرو عوض کرد.


  





مصوب 16 تیرماه 1355
همراه با تغییرات و اصلاحات به‏عمل آمده به‏موجب
قانون اصلاح موادی از قانون صدورچک مصوب تیرماه 1355
« مصوب 11 آبان‏ماه 1372 »



  • ماده 1 
     انواع چک عبارت‏است از :

    1. چک عادی ، چکی است که اشخاص عهده‏ی بانک‏ها به حساب جاری خود صادر و دارنده آن تضمینی جز اعتبار صادرکننده آن ندارد.
    2. چک تأییدشده ، چکی است که اشخاص عهده بانک‏ها به حساب‏ جاری خود صادر و توسط بانک محال‏علیه پرداخت وجه آن تأیید می‏شود.
    3. چک‏تضمین‏شده ، چکی است که توسط بانک به عهده همان بانک به درخواست مشتری صادر وپرداخت وجه آن توسط بانک تضمین می‏شود.
    4.  چک مسافرتی ، چکی است که توسط بانک صادر و وجه آن در هریک از شعب آن بانک یا توسط نمایندگان وکارگزاران آن پرداخت می‏گردد.

  • ماده 2
    چک‏های صادره عهده بانک‏هایی که طبق قوانین ایران در داخل کشور دایر شده یا می‏شوند همچنین شعب آن‏ها در خارج از کشور درحکم سندلازم‏الإجراء است و دارنده چک در صورت مراجعه به بانک و عدم دریافت تمام یا قسمتی از وجه آن به علت نبودن محل ویا به هرعلت دیگری که منتهی به برگشت چک و عدم‏پرداخت گردد می‏تواند طبق قوانین و آیین‏نامه‏های مربوط به اجرای اسناد رسمی وجه چک یا باقیمانده آن را از صادرکننده وصول نماید.
    برای صدور اجرائیه دارنده چک باید عین چک وگواهینامه مذکور در ماده 4 ویا گواهی‏نامه مندرج در ماده 5 را به اجرای‏ثبت اسنادمحل تسلیم نماید.
    اجراء ثبت درصورتی دستور اجرا صادر می‏کند که مطابقت امضای چک با نمونه امضای صادرکننده دربانک ازطرف بانک گواهی شده باشد.
    دارنده چک ، اعم است از کسی چک در وجه او صادرگردیده با به نام او پشت‏نویسی شده یا حامل چک ( درمورد چک‏های در وجه حامل ) یا قائم‏مقام قانونی آنان .
  • ماده 3
    صادرکننده چک باید در تاریخ صدور معادل مبلغ چک در بانک محال‏علیه محل ( نقد یا اعتبار قابل‏استفاده ) داشته باشد و نباید تمام یا قسمتی از وجهی را که به اعتبار آن چک صادر کرده به صورتی از بانک خارج نماید یا دستورعدم‏پرداخت وجه چک را بدهد ونیز نباید چک رابه‏صورتی تنظیم نماید که بانک به عللی از قبیل عدم‏مطابقت امضاء یا قلم‏خوردگی در متن چک یا اختلاف مندرجات چک وامثال آن از پرداخت وجه چک خودداری نماید .
    هرگاه در متن چک شرطی بریا پرداخت ذکر شده باشد بانک به آن شرط ترتیب اثر نخواهد داد.
  • ماده 4
     هرگاه وجه چک به علتی از علل مندرج در ماده 3 پرداخت نگردد بانک مکلف است دربرگ مخصوصی که مشخصات چک وهویت و نشانی کامل صادرکننده درآن ذکر شده باشد علت یا علل عدم پرداخت را صریحاً قید وآن را امضاء ومهر نموده وبه دارنده چک تسلیم نماید.
    دربرگ مزبور باید مطابقت امضاء صادرکننده با نمونه امضاء موجود دربانک ( درحدود عرف‏بانکداری ) ویا عدم مطابقت آن ازطرف بانک تصدیق شود.
    بانک مکلف است به منظور اطلاع صادرکننده چک فوراً نسخه دوم این برگ را به آخرین نشانی صاحب حساب که دربانک موجود است ارسال دارد.
    دربرگ مزبور باید نام‏ونام‏خانوادگی ونشانی کامل دارنده چک نیز قید گردد.
  • ماده 5
     درصورتی که موجودی حساب صادرکننده چک نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد به تقاضای دارنده چک بانک مکلف است مبلغ موجود در حساب را به دارنده چک بپردازد و دارنده چک با قید مبلغ دریافت‏شده در پشت چک و تسلیم آن به بانک ، گواهی‏نامه مشتمل برمشخصات چک ومبلغی که پرداخت‏شده از بانک دریافت می‏نماید . چک مزبور نسبت به مبلغی که پرداخت نگردیده بی‏محل محسوب وگواهی‏نامه بانک دراین مورد برای دارنده چک جانشین اصل چک خواهد بود .
    درمورداین ماده نیز بانک مکلف است اعلامیه مذکور در ماده قبل را برای صاحب‏حساب ارسال نماید.
  • ماده 6
    بانک‏ها مکلفند در روی هربرگ چک نام‏ونام‏خانوادگی صاحب‏حساب را قید نمایند.
  • ماده 7
     هرکس مرتکب تخلف مندرج در ماده 3 گردد به حبس تعزیری از شش‏ماه تا دوسال و حسب مورد به پرداخت جزای‏نقدی معادل یک‏چهارم تمام وجه چک یا یک‏چهارم کسر موجودی هنگام ارایه چک به بانک محکوم خواهد شد.
  • ماده 8
     چک‏هایی که درایران به عهده بانک‏های واقع درخارج از کشور صادرشده ومنتهی به گواهی عدم‏پرداخت شده باشند ازلحاظ کیفری مشمول‏‏مقرارت این قانون خواهند بود.
  • ماده 9
     درصورتی که صادرکننده چک قبل ازتاریخ شکایت‏کیفری ، وجه چک را نقداً به دارنده آن پرداخت یا با موافقت شاکی ‏خصوصی ترتیبی برای پرداخت آن داده باشد ، یا موجبات پرداخت آن را در بانک‏محال‏علیه فراهم نماید قابل‏تعقیب‏کیفری نیست.
    درمورداخیر بانک مذکرو مکلف است تا میزان وجه چک ، حساب‏صادرکننده را مسدود نماید وبه محص مراجعه دارنده و تسلیم چک وجه آن را بپردازد.
  • ماده 10
     هرکس با علم به بسته‏بودن حساب‏بانکی خود مبادرت به صدور چک نماید عمل وی درحکم صدورچک‏بی‏محل خواهد بود وبه حداکثر مجازات مندرج در ماده 7 محکوم خواهد شد و مجازات تعیین‏شده غیرقابل تعلیق است .
  • ماده 11
     جرایم مذکور دراین قانون بدون شکایت دارنده چک قابل‏تعقیب نیست ودرصورتی که دارنده چک تا شش‏ماه از تاریخ‏صدور چک برای وصل آن به بانک مراجعه نکند یا ظرف شش‏ماه از تاریخ‏صدور گواهی عدم‏پرداخت شکایت ننماید ، دیگر حق شکایت کیفری نخواهد داشت.
    منظور از دارنده چک دراین ماده شخصی است که برای اولین بار چک را به بانک ارایه داده است . برای تشخیص هویت این‏که چه‏کسی اولین بار برای وصول چک به بانک مراجعه کرده است بانک‏ها مکلفند به‏محض مراجعه دارنده چک هویت کامل ودقیق او را در پشت چک با ذکر تاریخ قید نمایند.
    کسی‏که چک پس از برگشت از بانک به وی منتقل گردیده حق شکایت‏کیفری نخواهد داشت مگر آن که انتقال قهری باشد.
    درصورتی که دارنده چک بخواهد چک را به‏وسیله شخص دیگری به نمایندگی ازطرف خود وصول کند وحق‏شکایت‏کیفری اودرصورت بی‏محل بودن چک محفوظ باشد ، باید هویت ونشانی خود رابا تصریح نمایندگی شخص مذکور درظهرچک قید نماید ودراین صورت بانک اعلامیه مذکور درماده 4 و 5 رابه‏نام صاحب‏چک صادر می‏کند و حق‏شکایت کیفری او محفوظ خواهد بود .
    تبصره : هرگاه بعد ازشکایت‏کیفری شاکی چک را به دیگری انتقال دهد یا حقوق خود را نسبت به چک به‏هرنحو دیگری واگذار نماید تعقیب‏کیفری موقوف خواهد شد.
  • ماده 12
    هرگاه قبل از صدورحکم قطعی شاکی گذشت نماید ویا این‏که مهتم وجه چک و خسارات تأخیر تأدیه را نقداً به دارنده آن پرداخت کند ، یا موجبات پرداخت وجه چک و خسارات مذکور ( از قراری صدی دوازده درسال از تاریخ ارایه چک به بانک ) را فراهم کند یا در صندوق دادگستری یا اجراء ثبت تودیع نماید مرجع رسیدگی قرار موقوفی تعقیب صادر خواهد کرد.
    صدور قرار موقوفی تعقیب دردادگاه کیفری مانع از آن نیست که آن دادگاه نسبت به سایر خسارات موردمطالبه رسیدگی وحکم صادر کند.
    هرگاه پس از صدور حکم قطعی ، شاکی گذشت کند ویا این که محکوم‏علیه به ترتیب فوق موجبات پرداخت وجه چک و خسارت تأخیر تأدیه وسایر خسارات مندرج درحکم را فراهم نماید اجرای حکم موقوف می‏شود ومحکوم‏علیه فقط ملزم به پرداخت مبلغی معادل یک‏سوم جزای‏نقدی مقرردرحکم خواهد بود که به دستور دادستان به نفع دولت وصول خواهد شد.
  • ماده 13
    صدورچک به عنوان تضمین یا تأمین‏اعتبار یا مشروط ، وعده‏دار یا سفیدامضاء ممنوع است . صادرکننده درصورت شکایت ذینفع و عدم پرداخت به مجازات حبس از شش‏ماه تا 2 سال و یا جزای نقدی ازیک صد‏هزارتا ده‏میلیون‏ریال محکوم خواهد شد .
  • ماده 14
    صادرکننده چک یا ذینفع یا قائم‏مقام قانونی آن‏ها با تصریح به این که چک مفقود یا سرقت یا جعل شده ویا ازطریق کلاهبرداری یا خیانت درامانت یا جرایم دیگری تحصیل گردیده می‏تواند کتباً دستور عدم پرداخت وجه‏چک را به بانک بدهد . بانک پس از احراز هویت دستوردهنده از پرداخت وجه ان خودداری خواهد کرد ودرصورت ارایه چک ، بانک گواهی عدم‏پرداخت را با ذکر علت اعلام شده صادر و تسلیم می‏نماید .
    تبصره 1 : ذینفع درمورد این ماده کسی است که چک به‏نام او صادر یا ظهرنویسی شده یا چک به او واگذار گردیده باشد ( یا چک در وجه حامل به او واگذار گردیده ) .
    درموردی که ذینفع دستورعدم‏پرداخت می‏دهد بانک مکلف است وجه‏چک را تا تعیین تکلیف آن در مرجع‏رسیدگی یا انصراف دستوردهنده درحساب مسدودی نگهداری نماید.
    تبصره 2 : دستوردهنده مکلف است پس از اعلام به بانک شکایت خودرابه مراجع‏قضایی تسلیم وحداکثر ظرف مدت یک‏هفته گواهی تقدیم شکایت خود را به بانک تسلیم نماید . درغیراین‏صورت پس از انقضاء مدت مذکور بانک ازمحل موجودی به تقاضای دارنده چک وجه آن را پرداخت کند.
  • ماده 15
    دارنده چک می‏تواند وجه چک وضرر وزیان خود را در دادگاه کیفری مرجع رسیدگی مطالبه نماید.
  • ماده 16
    رسیدگی به کلیه شکایات و دعاوی جزایی وحقوقی مربوط به چک در دادسرا و دادگاه تا خاتمه دادرسی ، فوری وخارج ازنوبت به‏عمل خواهد آمد.
  • ماده 17
    وجود چک در دست صادرکننده دلیل پرداخت وجه آن وانصراف شاکی از شکایت‏ استمگر یان که خلاف این امر ثابت گردد.
  • ماده 18
     درصورتی که وجه چک در بانک تذمین نشده باشد مرجع رسیدگی مکلف است وجه‏الضمان نقدی یا ضمانت‏نامه‏بانکی ( که تا تعیین تکلیف نهایی معتبر باشد ) معادل وجه چک یا قسمتی از آن که مورد شکایت واقع شده از متهم اخذ نماید. هرگاه صادرکننده چک متعدد باشند مرجع‏تعقیب می‏تواند مبلغ وجه‏الضمان یا ضمانت‏نامه‏بانکی را به میزان مسئولیت هریک از آنان ودرصورت معلوم نبودن میزان مسئولیت به‏طور تساوی تقسیم نماید.
    درصورتی که یکی از متهمین معادل تمام مبلغ چک وجه‏الضمان یا ضمانت‏نامه بانکی داده باشد از بقیه متهمین تأمین متناسب اخذ خواهد شد .
    درموارد مذکور درماده 14 نیز حسب‏مورد درصورتی که وجه‏چک دربانک تذمین نشده باشد تا زمانی که دلایل و قراین موجهی برصحت ادعای صادرکننده چک یا ذینفع به‏دست نیامده مرجع‏رسیدگی تأمین فوق را اخذ خواهد کرد .
    همچنین درصورتی که متهم برای پرداخت وجه چک درخواست مهلت نماید مرجع‏رسیدگی درصورت انقضاء می‏تواند با اخذ تأمین مناسب دیگر تا یک ماه به او مهلت دهد .
    دراین‏صورت اگر متهم ظرف مهلت مقرر وجه‏چک را نپردازد تأمین مزبور به وجه‏الضمان تبدیل خواهد شد .
    تبصره : درصورتی که وجه‏الضمان یا ضمانت‏نامه مذکرو دراین ماده تودیع شده باشد تأمین خواسته از اموال متهم جایز نیست. دراین صورت ضرر وزیان مدعی خصوصی ازمحل وجه‏الضمان یا ضمانت‏نامه باید پرداخت گردد.
  • ماده 19
     درصورتی که چک به وکالت یا نمایندگی ازطرف صاحب‏حساب اعم از شخص حقیقی یا حقوقی صادر شده باشد ، صادرکننده ‏چک وصاحب‏حساب متضامناً مسئول پرداخت وجه چک بوده واجرائیه وحکم ضرر وزیان براساس تضامن علیه هردو صادر می‏شود. به‏علاوه امضاء کننده چک طبق مقررات این قانون مسئولیت کیفری خواهد داشت مگراین که ثابت نماید که عدم‏پرداخت مستند به عمل صاحب‏حساب یا وکیل یا نماینده بعدی او است که دراین‏صورت کسی که موجب عدم‏پرداخت شده از نظر کیفری مسئول خواهد بود .
  • ماده 20
    مسئولیت‏مدنی پشت‏نویسان چک طبق قوانین و مقررات مربوط کماکان به‏قوت خود باقی است .
  • ماده 21
     بانک‏ها مکلفند کلیه حساب‏های جاری اشخاصی را که بیش از یک‏بار چک بی‏محل صادر کرده وتعقیب آن‏ها منتهی به صدور کیفر خواست شده باشد بسته و تا سه سال به‏نام آن‏ها حساب‏جاری دیگری باز ننمایند .
    مسئولین شعب هربانک که به تکلیف فوق عمل ننمایند حسب‏مورد با توجه به شرایط و امکانات و دفعات و مراتب جرم به یکی از مجازات‏های مقرر در ماده 9 رسیدگی به تخلفات اداری توسط هیئت‏رسیدگی به تخلفات اداری محکوم خواهند شد .
    تبصره 1 : بانک‏مرکزی جمهوری‏اسلامی ایران مکلف است سوابق مربوط به اشخاصی را که مبادرت به صدور چک بلامحل نموده‏اند به‏صورت مرتب ومنظم ضبط ونگهداری نماید و فهرست اسامی این اشخاص را دراجرای مقررات این قانون دراختیار کلیه بانک‏های کشور قرار دهد.
    تبصره 2 : ضوابط ومقررات مربوط به محرومیت اشخاص از افتتاح حساب جاری و نحوه پاخ به استعلامات بانک‏ها به موجب آیین‏نامه‏‏ای خواهد بود که ظرف مدت سه‏ماه توسط بانک‏مرکزی‏جمهوری‏اسلامی‏ایران تنظیم وبه تصویب هیئت‏دولت می‏رسد.
  • ماده 22
    درصورتی که به متهم دسترسی حاصل نشود آخرین نشانی متهم دربانک محال‏علیه اقامتگاه قانونی او محسوب است وهرگونه ابلاغی به نشانی مزبور به عمل می‏آید مگر آن‏که متهم به ترتیب مقرر در تبصره ماده 125 قانون آیین‏دادرسی کیفری نشانی دیگری تعیین کرده باشد .
    هرگاه متهم حسب‏مورد به نشانی بانکی یا نشانی تعیین شده شناخته نشود یا چنین محلی وجود نداشته باشد گواهی مأمور به منزله ابلاغ اوراق تلقی می‏شود ورسیدگی بدون لزوم احضار متهم وسیله مطبوعات ادامه خواهد یافت.
  • ماده 23
    قانون‏صدورچک مصوب خرداد 1344 نسخ می‏شود.

  

هر وقت مى خواهیم متوجه شویم که کسى به ما دروغ مى گوید یا نه، یاد داستان پینوکیو و پدر ژپتو مى افتیم. اما نه فرد مقابل ما پینوکیو است نه شما پدر ژپتو. بنابراین متوجه شدن دروغ و شناختن فرد دروغگو کار ساده اى نیست. مطمئناً اگر داراى چنین قدرتى بودیم مى توانستیم از مزایاى زیادى بهره ببریم.کارشناسان تخمین مى زنند اغلب افراد حداقل یک یا دو بار در روز دروغ مى گویند. اما چرا افراد به گونه هاى مختلف دروغ مى گویند.دکتر «گیل سالتز» روانشناس نیویورکى مى گوید: در سن چهار یا پنج سالگى وقتى کودک شروع به دروغ گفتن مى کند، قصد و نیتى ندارد و آن را از روى بدخواهى انجام نمى دهد، بلکه مى خواهد مورد توجه واقع شود و از قدرت زبان استفاده کند. اما بعداً، دروغ مى گوییم تا به اهداف مورد نظرمان برسیم و از مشکلات دور بمانیم.
گاهى برخى افراد دروغ مى گویند تا از عواطف و احساسات دیگران محافظت کنند و اسم این دروغ ها را «دروغ هاى مصلحتى» (دروغ هاى سفید) مى گذارند، اما گاهى یواش یواش این دروغ گفتن، تبدیل به یک بیمارى مى شود و فرد به آن عادت مى کند و احساس مى کند مجبور است دروغ بگوید آن هم بدون هیچ علتى.خب، با وجود این افراد دروغگو در کنارمان دانستن علائمى درباره فردى که ممکن است به شما دروغ بگوید لازم و ضرورى است. سعى کنید دروغ نگویید. اغلب ما سر مسائل کوچک و بى اهمیت هم دروغ مى گوییم. حتى شده دروغ هاى مصلحتى کوچک. ولى از همین الان تصمیم بگیرید این عادت را ترک کنید. در اینجا به هفت علامت اشاره شده است که اگر هر کدام از آنها را مشاهده کردید، بدانید فرد مقابلتان به شما دروغ مى گوید.
1) نگاه نکردن به طور مستقیم در چشم، برقرار نکردن ارتباط چشمى : به طور کلى اگر شخصى به شما دروغ بگوید اصلاً به چشمان شما نگاه نخواهد کرد، حداقل در قسمت هاى اصلى مکالماتش. به طور طبیعى وقتى افراد با هم صحبت مى کنند، حداقل در حین نیمى از مکالمه خود به چشمان فرد مقابل نگاه مى کنند.
اگر خلاف این باشد و فرد مورد نظر نگاه کمترى به چشمان شما بکند، شما مى توانید به او مشکوک شوید. البته در اینجا لازم است یک اخطار نیز به شما بدهیم، برخى از افراد تبحر خاصى در دروغ گفتن دارند و حتى زمانى هم که دروغ مى گویند به راحتى و طبیعى در چشمان شما نگاه خواهند کرد و وانمود مى کنند که راست مى گویند و شما ممکن است متوجه دروغ گفتن آنها نشوید.
2) تغییر صدا: تغییر مداوم تن و آهنگ صدا یا مکث زیاد در حین صحبت کردن مثل اوم، لوم و صاف کردن گلو هم مى تواند نشان دهنده دروغ باشد.
3) به کار بردن غیرطبیعى حرکات دست و بدن اگر یک فرد در حین گفت وگو پاهاى خود را خیلى تکان بدهد، شانه هایش را بالا بیندازد، حرکات دستش زیاد و غیرطبیعى باشد، صورتش را از شما برگرداند یا براى لمس کردن چانه یا بینى اش دستانش را جلوى صورتش قرار دهد، مى توانید به او مشکوک شوید. به عبارت دیگر اگر حرکات عصبى ازش سر بزند و احساس ناراحتى کند، بدین معناست که احتمالاً به شما دروغ مى گوید. علاوه بر این به رنگ صورت، گونه ها و پریدن چشم فرد در حین صحبت کردن نیز توجه کنید.ممکن است سرخ یا کبود شود یا پلک یکى از چشمانش زیادى بپرد.
4) چیزى که به نظر مشکوک برسد: ممکن است فرد ناطق، صحبت هایى بکند یا از اخبارى استفاده کند که با یکدیگر متناقض باشد یا به نظر منطقى و درست نرسد. اینها معمولاً بخشى از دروغ هستند.
5) حالت تدافعى بیش از حد: اغلب فردى که دروغ مى گوید حالت تدافعى بیش از حد به خود مى گیرد. او از پاسخ دادن به هر سؤالى پرهیز مى کند و حتى شما را به دروغ گفتن متهم مى کند و این بدین معناست که قصد دارد چیزى را از شما مخفى کند.
6) عوض کردن موضوع مورد بحث: اگر فردى در حال دروغ گفتن به شما باشد و شما موضوع مورد بحث را ناگهان تغییر دهید، اما بلافاصله از شما پیروى و به راحتى بحث جدید را دنبال خواهد کرد، زیرا اگر فردى حقیقت را بگوید، با وجود این که شما موضوع را عوض کردید، حداقل از شما خواهد پرسید که چرا موضوع بحث عوض شد و خواهان ادامه بحث در مورد موضوع سابق خواهد بود.
7) شوخ طبعى یا استفاده از سخنان طعنه آمیز: فرد مقصر و خطاکار معمولاً سعى مى کند با استفاده از شوخ طبعى و سخنان طعنه آمیز یا بامزه موضوع مورد بحث را تغییر دهد.البته این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که رفتار هیچ کس الزاماً نمى تواند به شما بگوید که راست یا دروغ مى گوید. معمولاً باید به غریزه خود اعتماد کنید و اگر مطمئن نیستید که فردى به شما دروغ مى گوید یا نه به شواهدى که از قبل دارید براى ثابت کردن اتهام خود رجوع کنید و بهترین راه براى گرفتن مچ فرد «دروغگو» در عمل و هنگام مشاهده رفتار و حرکاتش است. وقتى مشاهده کردید رفتار و حرکات فرد سخنگو ناگهان تغییر کرد، بدانید که دروغ گفته شد و تمام شد.


  

 

چای اکلیل کوهی:

مواد: اکلیل کوهی(1 قاشق غذا خوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل گرم، مقوی اعصاب، شستشو دهنده کلیه، ضد صفرا، ضد دلهره و اضطراب، تقویت بدن، ضد زکام، ضد آسم، ضد سیاه سرفه، مقوی معده، ضد درد رماتیسمی و استخوانی و کمر، ضد سنگ کیسه صفرا.

 

چای گزنه:

مواد: گزنه(1 قاشق غذاخوری) ،آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، ضد قند، ضد غلظت خون، ضد چربی، ضد صفرا و سنگ کیسه صفرا، ضد سرطان، ضد امراض کلیه، شستشو دهنده کلیه، ضد خونریزی، زیادکننده شیرمادر، رفع خستگی، ضد ریزش مو.

 

چای مرزنجوش:

مواد: مرزنجوش( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، آرام بخش اعصاب، بهترین داروی میگرن کهنه و درد شقیقه و سردردها، ضد نفخ معده، ضد ورم معده، ضد اخلاط مضر، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلطآور، تببر، خوابآور، اشتهاآور.

 

چای استخودوس:

مواد: استخودوس(1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلولهای مغز، ضد میگرن، ضد زکام، ضد آسم، ضد برونشیت، مسکن، درمان رماتیسم، شستشو دهنده کلیه، ضد اگزما.

 

چای فلوس:

مواد: مغز فلوس( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل، پایین آورنده فشارخون، ضد برفک دهان، ملین، مسهل قوی، ضد صفرا، ضد یبوستهای بد و مزمن، ضد تورم امحاء و احشاء.

 

چای زعفران:

مواد: زعفران کوبیده(1 قاشق مرباخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، مفرح، مقوی قلب، محرک قوای مغزی، نشاطآور، ضد کرم خوردگی دندان، شستشو دهنده کلیه، مقوی معده، ضد سرفه، ضد حساسیت، خلطآور.

 

چای نعناع:

مواد: نعناع( یک قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل و اندکی گرم،ضد اسهال و استفراغ، ضد نفخ معده، مقوی معده، خوشبوکننده دهان، آرام کننده رودهها، رفع خستگی، رفع ناراحتیهای کیسه صفرا، رفع ناراحتیهای ریوی، رفع تنگی نفس و آسم، ضد سرفه.

 

چای پونه:

مواد: پونه( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل و اندکی گرم،ضد اسهال و استفراغ، ضد نفخ معده، مقوی معده، خوشبوکننده دهان، آرام کننده رودهها، رفع خستگی، رفع ناراحتیهای کیسه صفرا، رفع ناراحتیهای ریوی، رفع تنگی نفس و آسم، ضد سرفه.

 

چای چلتوک برنج:

مواد: چلتوک( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، سرشار از ویتامین، جلوگیری از سفید شدن و ریزش موی سر، ضد یبوست مزمن. برای خانمها ممنوع است.

 

چای گلپر:

مواد: گلپر( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، تقویت کننده عالی حافظه، ضد صرع قوی، ضد فراموشی، ضد انواع اسهال، تقویت قوه باء، ضد تنبلی معده، ضد جوش و دمل، اشتها آور، کمک به هضم غذا.

 

چای زیره سیاه:

مواد: زیره سیاه( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت بسیار گرم، بالا برنده فشار خون، سوزاندن چربی اضافی، تصفیه خون، مقوی قلب و عروق، شستشو دهنده کلیه، ضد چاقی، ضد زردی پوست، ازدیاد کننده شیر مادر، ضد نفخ معده، مقوی معده، رفع ناراحتیهای روده.

 

چای بادرنجبویه : 

مواد: بادرنجبویه(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت خیلی گرم، در بعضی مزاجها بالا برنده قوی فشار خون، مقوی قلب و اعصاب، خون ساز، تقویت کننده سلولهای مغزی، فوقالعاده آرامبخش است، مقوی مغز، ضد صدای گوش، خوابآور، نشاط آور، ضد بیماریهای کلیه، ضد خوابهای وحشتناک، ضد بوی دهان.

 

چای بهار نارنج : 

مواد: بهار نارنج(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاطآور،ضد سردردهای عصبی، اشتهاآور.

 

چای هوفاریقون : 

مواد: هوفاریقون(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، مقوی اعصاب، مقوی قلب، دافع اخلاط فاسده.

 

چای کوهی : 

مواد: چای کوهی(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، ضد آلرژی و حساسیت، مقوی اعصاب، آرام بخش، ضد اگزمای پوستی.

+        |  < type=text/java>
GetBC(50);


  

چای اکلیل کوهی:

مواد: اکلیل کوهی(1 قاشق غذا خوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل گرم، مقوی اعصاب، شستشو دهنده کلیه، ضد صفرا، ضد دلهره و اضطراب، تقویت بدن، ضد زکام، ضد آسم، ضد سیاه سرفه، مقوی معده، ضد درد رماتیسمی و استخوانی و کمر، ضد سنگ کیسه صفرا.

 

چای گزنه:

مواد: گزنه(1 قاشق غذاخوری) ،آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، ضد قند، ضد غلظت خون، ضد چربی، ضد صفرا و سنگ کیسه صفرا، ضد سرطان، ضد امراض کلیه، شستشو دهنده کلیه، ضد خونریزی، زیادکننده شیرمادر، رفع خستگی، ضد ریزش مو.

 

چای مرزنجوش:

مواد: مرزنجوش( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، آرام بخش اعصاب، بهترین داروی میگرن کهنه و درد شقیقه و سردردها، ضد نفخ معده، ضد ورم معده، ضد اخلاط مضر، ضد سرماخوردگی، ضد اسهال، خلطآور، تببر، خوابآور، اشتهاآور.

 

چای استخودوس:

مواد: استخودوس(1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، آرام بخش اعصاب، تقویت کننده سلولهای مغز، ضد میگرن، ضد زکام، ضد آسم، ضد برونشیت، مسکن، درمان رماتیسم، شستشو دهنده کلیه، ضد اگزما.

 

چای فلوس:

مواد: مغز فلوس( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل، پایین آورنده فشارخون، ضد برفک دهان، ملین، مسهل قوی، ضد صفرا، ضد یبوستهای بد و مزمن، ضد تورم امحاء و احشاء.

 

چای زعفران:

مواد: زعفران کوبیده(1 قاشق مرباخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، مفرح، مقوی قلب، محرک قوای مغزی، نشاطآور، ضد کرم خوردگی دندان، شستشو دهنده کلیه، مقوی معده، ضد سرفه، ضد حساسیت، خلطآور.

 

چای نعناع:

مواد: نعناع( یک قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل و اندکی گرم،ضد اسهال و استفراغ، ضد نفخ معده، مقوی معده، خوشبوکننده دهان، آرام کننده رودهها، رفع خستگی، رفع ناراحتیهای کیسه صفرا، رفع ناراحتیهای ریوی، رفع تنگی نفس و آسم، ضد سرفه.

 

چای پونه:

مواد: پونه( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت معتدل و اندکی گرم،ضد اسهال و استفراغ، ضد نفخ معده، مقوی معده، خوشبوکننده دهان، آرام کننده رودهها، رفع خستگی، رفع ناراحتیهای کیسه صفرا، رفع ناراحتیهای ریوی، رفع تنگی نفس و آسم، ضد سرفه.

 

چای چلتوک برنج:

مواد: چلتوک( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، سرشار از ویتامین، جلوگیری از سفید شدن و ریزش موی سر، ضد یبوست مزمن. برای خانمها ممنوع است.

 

چای گلپر:

مواد: گلپر( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، تقویت کننده عالی حافظه، ضد صرع قوی، ضد فراموشی، ضد انواع اسهال، تقویت قوه باء، ضد تنبلی معده، ضد جوش و دمل، اشتها آور، کمک به هضم غذا.

 

چای زیره سیاه:

مواد: زیره سیاه( 1قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت بسیار گرم، بالا برنده فشار خون، سوزاندن چربی اضافی، تصفیه خون، مقوی قلب و عروق، شستشو دهنده کلیه، ضد چاقی، ضد زردی پوست، ازدیاد کننده شیر مادر، ضد نفخ معده، مقوی معده، رفع ناراحتیهای روده.

 

چای بادرنجبویه : 

مواد: بادرنجبویه(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت خیلی گرم، در بعضی مزاجها بالا برنده قوی فشار خون، مقوی قلب و اعصاب، خون ساز، تقویت کننده سلولهای مغزی، فوقالعاده آرامبخش است، مقوی مغز، ضد صدای گوش، خوابآور، نشاط آور، ضد بیماریهای کلیه، ضد خوابهای وحشتناک، ضد بوی دهان.

 

چای بهار نارنج : 

مواد: بهار نارنج(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، آرام بخش، تقویت کننده قلب و اعصاب، مفرح و نشاطآور،ضد سردردهای عصبی، اشتهاآور.

 

چای هوفاریقون : 

مواد: هوفاریقون(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم و خشک، مقوی اعصاب، مقوی قلب، دافع اخلاط فاسده.

 

چای کوهی : 

مواد: چای کوهی(1 قاشق غذاخوری)، آب سرد( 2لیوان)، مقداری نبات.

خواص: طبیعت گرم، ضد آلرژی و حساسیت، مقوی اعصاب، آرام بخش، ضد اگزمای پوستی
  

نحوه ذخیره و بازیابی فایل های فلش

در مرورگرهای معروف بدون نیاز به نرم افزار

 

روزانه بسیاری از ما این فایلهای فلش را در اینترنت مشاهده میکنیم. از کلیپ های مختلف گرفته تا بازی هایی که با فلش ساخته میشوند. اما سوالی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند این است که چگونه این فایلهای فلش را بر روی هارد کامپیوتر ذخیره کنیم و در مواقع مورد نیاز و بدون اتصال به اینترنت آنها را تماشا کنیم؟

همان طور که مطلع هستید تمامی مرورگرهای اینترنتی دارای قسمتی با عنوان CACHE میباشند که فایلهای مرور شده در صفحات وب را به همراه خود صفحه به صورت موقتی در این فضا نگه داری میکنند. بنابراین برای شروع کار شما باید مطمئن باشید این قسمت در مرورگر شما فعال میباشد و فضای کافی برای ذخیره فایلها در آن محیا میباشد.

در این مورد برای مرورگر IE مراحل زیر را انجام دهید :
ادامه مطلب...

  

می خوام رو سرت خراب بشم ! هستی ؟

با شهامت بگویید: " نه "


می خوام رو سرت خراب بشم !

شمار زیادى از افرادى که دچار وسواس هاى فکرى هستند، از ناتوانى خود در «دفاع از خویش» براى «نه گفتن» و «اعتراض» گله مندند. به همین خاطر بخشى از افکار ناخوشایند خود از جمله سرزنش درونى شان را به این موضوع نسبت مى دهند.
ادامه مطلب...

  
تصویرى از خداوند!

برخى افراد همواره، نقاب بر چهره زده ی خود را پشت پرده ی جهالت پنهان مى‏کنند؛ گویى از «خودِ» واقعى‏شان واهمه دارند.

 

از سوى دیگر، خود ما نیز کارهایى را در جهت تأمین رضایت خاطر «دیگران» انجام مى‏دهیم و در عین حال وانمود مى‏کنیم همه چیز به خوبى پیش مى‏رود (تا وجهه خانواده حفظ شود) و سپس شروع به سرزنش کسانى مى‏کنیم که ما را وادار به انجام دادن این کارها کرده‏اند. این «دیگران» چه کسانى هستند که ما همه چیز را به آنها نسبت مى‏دهیم؟ اعضاى خانواده، همسایه‏ها، دوستان، نظام اجتماعى!؟

 

 امّا واقعیت این است که همان موقع نیز در اعماق وجودمان احساسات درونى‏مان را به خوبى مى‏شناسیم؛ نوعى حس اضطراب و تشویش یا حس خوشایندى که از نبود عزّت نفس، ناشى مى‏شود.
ادامه مطلب...

  
   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :9
کل بازدید : 31210
کل یاداشته ها : 30


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ